خط کشی پارکینگ با دستگاه به چه صورت انجام می‌شود؟ از چه دستگاه‌هایی برای خط کشی پارکینگ استفاده می‌شود؟ مزیت خط کشی پارکینگ با دستگاه چیست؟ خط کشی پارکینگ‌ها یکی از اقداماتی است که به منظور نظم‌دهی به فضای داخلی پارکینگ و مشخص کردن مسیر و وضعیت خودروها در پارکینگ‌های عمومی انجام می‌شود. این کار به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها، خط کشی با دستگاه است. مزیت خط کشی پارکینگ با دستگاه انجام سریع‌تر، دقیق‌تر و تمیزتر این کار است. با کمک دستگاه‌ها همچنین در مدت زمان کوتاه‌تر، بخش بیشتری از پارکینگ خط کشی می‌شود. در این مطلب از کارویس قصد توضیح این روش و دستگاه‌هایی که برای انجام آن استفاده می‌شوند را داریم. اگر به دنبال آشنایی با خط کشی پارکینگ با دستگاه هستید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

نحوه انجام خط کشی پارکینگ با دستگاه

خط کشی پارکینگ با دستگاه یک روش مدرن برای ایجاد خطوط راهنما در کف پارکینگ‌ها است. این فرآیند با استفاده از دستگاه‌های اتومات انجام می‌شود و امکان کشیدن خطوط عمودی و افقی را روی آسفالت فراهم می‌کنند. دستگاه خط کشی پارکینگ، دستگاهی برقی است و برای راه‌اندازی آن ابتدا باید دستگاه را به یک منبع برق متصل کرد.

در مرحله بعد باید الگوهای خط کشی را روی دستگاه مشخص کرد و دستگاه را در مسیر قرار داد. بعد از تعریف الگو، پمپ هوای موجود در دستگاه فشار رنگ را تنظیم کرده و رنگ از طریق مخزن به دستگاه اسپری منتقل شده و در نهایت در منطقه مورد نظر کشیده می‌شود.

دستگاه‌هایی که به منظور خط کشی پارکینگ استفاده می‌شود از سیستم کنترل هوشمند برخوردار هستند. این دستگاه‌ها دارای حسگر و سنسورهای اختصاصی هستند که با کمک آن‌ها جهت حرکت دستگاه و موقعیت مشخص می‌شود و خطوط طبق الگو، در موقعیت مشخص شده کشیده می‌شود. سیستم هوشمند دستگاه، به حرکت آن در جهت صحیح کمک می‌کند و خطوط را با دقتی بالا می‌کشد. با استفاده از این دستگاه زحمت نیروی انسانی تا حد زیادی کمتر می‌شود، زیرا این دستگاه تنها با کمک یک اپراتور کار می‌کند. البته اپراتوری که با این دستگاه کار می‌کند باید مهارت و تجربه کافی برای کار با دستگاه داشته باشد.

مزایای خط کشی پارکینگ با دستگاه

خط کشی پارکینگ اقدامی ضروری است که برای نظم دادن به خودروها، پارک راحت‌تر و جلوگیری از حوادث رایج داخل پارکینگ‌ها انجام می‌شود. تا همین چند سال پیش این کار به صورت دستی و توسط نیروهای کارگر انجام می‌شد، امروزه اما خط کشی پارکینگ با دستگاه انجام می‌شود تا کار در زمان کوتاه‌تر اما با سرعت بیشتری انجام می‌شود. خط کشی پارکینگ با دستگاه مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صرفه جویی در زمان و هزینه

صرفه جویی در زمان هزینه شاید مهم‌ترین مزیت خط کشی پارکینگ با دستگاه باشد. با استفاده از دستگاه خط کشی پارکینگ با سرعت و دقت بالا انجام می‌شود. به علاوه خط کشی پارکینگ با استفاده از دستگاه با کیفیت بالا انجام می‌شود و در نتیجه نیاز به خط کشی مجدد و صرف زمان و هزینه دوباره نیست و این موضوع نیز در صرفه جویی زمان و هزینه تاثیر زیادی دارد.

کاهش مصرف رنگ

یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه برای خط کشی پارکینگ، کاهش میزان رنگ مصرفی است. خط کشی با دستگاه طبق یک استاندارد مشخص انجام می‌شود، در نتیجه برای کل مسیر از یک ضخامت و کیفیت استفاده می‌شود. در روش سنتی یعنی خط کشی دستی، امکان کنترل میزان رنگ مصرفی وجود ندارد و همین موضوع باعث مصرف بیش از اندازه رنگ می‌شود.

کاهش زحمت نیروی انسانی

یکی دیگر از مزایای خط کشی پارکینگ با دستگاه، کاهش زحمت نیروی انسانی است. دستگاه‌هایی که برای انجام این کار استفاده می‌شوند، به طور خودکار جابجا شده و در مسیر مورد نظر حمل می‌شوند. کنترل این دستگاه‌ها تنها توسط یک نفر هم امکان‌پذیر است و این موضوع زحمت را کاهش می‌دهد.

ماندگارتر کردن رنگ

یکی دیگر از مزایای خط کشی پارکینگ با دستگاه، انجام کار با کیفیت است. رنگی که برای دستگاه استفاده می‌شود در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم است. در خط کشی پارکینگ با دستگاه این امکان وجود دارد که رنگ را همراه با ضد زنگ استفاده کرد تا کیفیت نهایی کار افزایش پیدا کرده و رنگ کشیده شده در همه مناطق با هر اقلیم و آب و هوایی ماندگاری داشته باشد.

خط کشی حرفه‌ای پارکینگ با کارویس

خط کشی پارکینگ با دستگاه، پروسه نشانه‌گذاری پارکینگ را ساده‌تر کرده است اما این روش ساده هم اصولی دارد که در زمان اجرا باید رعایت کرد. مجموعه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند با تمام اصول خط کشی پارکینگ مانند ابعاد مناسب برای انواع خودرو، نحوه مشخص کردن ورودی و خروجی با خط کشی، پیام هر رنگ و موارد دیگر آشنایی دارند و خط کشی پارکینگ را به شکلی صحیح و حرفه‌ای انجام می‌دهند. کارویس یکی از مجموعه‌های فعال در این زمینه است که تمام پروسه خط کشی پارکینگ شما از صفر تا صد را با کمک دستگاه‌ها و به حرفه ای ترین شکل ممکن انجام می‌دهد.